Renault deschide comenzile pentru Noul Mégane, modelul său deja foarte popular, lansat în 1995 și achiziționat de atunci în peste șapte milioane de exemplare, din patru generații, în întreaga lume.Mai mult decât un simplu model, Mégane a devenit o întreagă linie, incluzând versiuni sportive subeticheta R.S., considerate etalon în categoria hatch-ului sportiv, mai ales când vorbim despre R.S.TROPHY-R, un nou deținător al recordului pe faimosul circuit Nürburgring (Germania) în 2019.
Design exterior – mai mult caracter și personalitate
Designul exterior al noului Mégane a fost îmbunătățit cu linii sculptate și dinamice, în conformitatecu identitatea mărcii Renault, pentru a oferi și mai mult caracter și eleganță. Farurile Noului Mégane au acum tehnologia LED Pure Vision. Disponibilă de la primul nivel de echipare, aceasta înlocuiește luminile cu halogen anterioare. Mai eficiente, aceste noi faruri îmbunătățesc și măresc fasciculul luminos cu aproape 30%, oferind o vizibilitate mai mare, siguranță și confort la condus.Farurile, stopurile și farurile de ceață sunt acum LED-uri.
Noul Mégane are o nouă bară de protecție față, precum și o noua grilă frontală, care, începând dela al treilea nivel de echipare, încorporează elemente cromate. Noul model prezintă acum ocarcasă a farurilor de ceață cu ornament cromat și elemente de design suplimentare care oferă oaerodinamică îmbunătățită. Liniile de contur ale noilor stopuri echipate cu tehnologie LED au fostridicate pentru a afișa un nou design, iar indicatoarele au devenit mai dinamice. Renault Mégane prezintă, de asemenea, un panou inferior mai sofisticat. Designularipilor a fost schimbat, fiind înglobată iluminarea la nivelul mânerului ușii. Sunt disponibile și jantenoi de 16” și 18”. Noul Mégane și Noul Mégane Estate vor fi disponibile în 10 culori de caroserie,dintre care trei complet noi: Solar Copper, Baltic Gray și New Highland Gray.
Spațiul interior – upgrade pentru un confort extins
În interiorul Noului Mégane, noile caracteristici tehnologice facilitează experiența de condus și facparte dintr-un mediu din ce în ce mai elegant și sofisticat. Pentru prima dată, Noul Mégane are untablou de bord digital bazat pe un ecran de 10” (în funcție de versiune). Acesta include navigareaprin satelit pentru a oferi o experiență personalizată și intuitivă. Noul ecran de 9,3” de pe tabloulde bord oferă o zonă de afișare de două ori mai mare decât versiunea de 7”. Această tabletăverticală se potrivește perfect în bord și oferă habitaclului un aspect foarte modern. Cu noul săusistem multimedia conectat Renault EASY LINK, vehiculul oferă o gamă largă de serviciimultimedia, navigație și infotainment.
Comenzile consolei centrale, în special panoul de control al aerului condiționat care include afișajultemperaturii, au primit un aspect mai modern, mai atractiv și o ergonomie îmbunătățită. Cele maiutilizate comenzi de asistență pentru șofer pot fi activate de pe volan. Fiecare nivel de echipareare o tapițerie specifică, adăugând rafinament spațiului interior. Scaunul șoferului oferă acum reglajelectric (în funcție de versiune).
Noul Mégane prezintă o nouă oglindă retrovizoare fără ramă cu funcție automată anti-orbire,începând cu echiparea Intens.
Tehnologie inovatoare la bord
Noul Mégane rămâne fidel ADN-ului său și continuă să ofere o experiență plăcută de conducereși o tehnologie de ultimă generație, de la ecranul multimedia conectat la modurile de conducerepersonalizate Multi-Sense. Aceste caracteristici sporesc confortul, siguranța și conectivitateanoului model.
Cu o interfață nouă, sistemul EASY LINK realizează replicarea anumitor aplicații de smartphone,pentru a asigura o experiență ergonomică și funcțională inovatoare. Widget-urile modulare permitutilizatorilor să își personalizeze ecranul și oferă acces direct la funcțiile și aplicațiile preferate.
Tehnologia Renault Multi-Sense disponibilă pe noile modele poate combina mai multe stiluri decondus într-unul singur. Setările Multi-Sense ajustează cartografierea motorului, direcția, iluminarea ambientală și configurația afișajului digital care înlocuiește cadranele pentru a oferi oexperiență de conducere adaptată, potrivita cu starea de spirit a șoferului. Sunt disponibile patrumoduri:
- Mod Eco, pentru a reduce consumul și emisiile de CO2;
- Modul Confort, pentru o experiență mai relaxată;
- Mod Sport, pentru o plăcere sporită la volan, agilitate și reactivitate sporită;
- MySense (modul implicit), pentru o experiență adaptată și personalizată.
Aplicația pentru smartphone MY Renault, alături de noul sistem multimedia Renault EASY LINK,reprezintă o parte esențială a pachetului EASY CONNECT de pe Noul Mégane, care include unset întreg de aplicații, platforme și servicii care facilitează mobilitatea conectată atât în interiorul,cât și în exteriorul vehiculului. De exemplu, permite interacțiunea la distanță cu vehiculul, inclusivlocalizarea acestuia, navigarea door-to-door cu instrucțiuni de călătorie trimise mașinii și, nu încele din urmă, activarea de la distanță a luminilor.
Sisteme de asistență modernizate pentru o experiență de conducere inedită
Noul Mégane dispune de multiple sisteme de asistență pentru șofer înglobate în conceptul dejacunoscut Renault EASY DRIVE. Controlul adaptiv al vitezei, prezent deja în gama Mégane,dispune acum de sistemul Stop & Go, disponibil cu motoarele TCe 140 și 160 EDC FAP. Dacămașina trebuie să se oprească, de exemplu, într-un blocaj de trafic, sistemul poate opri în siguranțăvehiculul și îl poate reporni automat în termen de trei secunde când traficul începe din nou să semiște. Sistemul activ de frânare de urgență este îmbunătățit cu funcția care detectează pietonii.Aceasta oferă siguranță optimă, avertizând șoferul cu privire la o situație periculoasă și, dacăacesta din urmă nu reacționează, poate activa sistemul de frânare.
Echipat cu o nouă tehnologie de senzori radar, Blind Spot Warning are o acoperire mai largă șiasigură o identificare mai precisă a vehiculelor din apropiere, chiar și a celor care ies dintr-oparcare, indiferent de condițiile meteorologice. Deja prezentat în gama Mégane, Lane DepartureWarning este acum mai eficient și asociat cu sistemul Lane Keep Assist. Sistemul se activează laviteza de 60 km / h, pentru a avertiza șoferii sau chiar pentru a corecta direcția de mers, dacăvehiculul este pe cale să treacă o linie, fără a utiliza mai întâi indicatorul de viraj.
Din seria sistemelor de asistență nu lipsesc nici funcția prin care se dictează oboseala șoferului,funcția Easy Park Assist, comutatorul automat între fază lungă și luminile de întâlnire saurecunoașterea semnelor de circulație.