Uber se aliază cu Renault și Nissan pentru electrificarea călătoriilor în Europa

Renault, Nissan și Uber vor explora parteneriatul în țările strategice europene. Companiile își propun să colaboreze pentru a spori adoptarea vehiculelor electrice și extinderea infrastructurii.

08.09.2020

Articol

Renault și Nissan au semnat, în cadrul Alianței, un Memorandum de Înțelegere (MdI) cu Uber pentru electrificarea călătoriilor clienților săi în Europa. Companiile vor explora acum o colaborare solidă pentru a oferi șoferilor parteneri din aplicația Uber vehicule electrice la prețuri accesibile pe piețele europene, în special în Regatul Unit, Franța, Olanda și Portugalia. Acțiunea vine ca urmare a unui proiect pilot între Nissan și Uber derulat în Marea Britanie.

Memorandumul între companii a fost comunicat astăzi, ca parte a anunțului Uber de a deveni o platformăde mobilitate cu emisii zero. Până în 2025, 50% din kilometrii parcurși pe platforma Uber în total, în șapte capitale europene (Amsterdam, Berlin, Bruxelles, Lisabona, Londra, Madrid și Paris), vor fi în vehicule electrice. Acest lucru va însemna că utilizatorii vor putea selecta un vehicul cu emisii zero în orașe care reprezintă 80% din afacerile europene Uber până la sfârșitul anului 2021.

Conform Memorandumului de Înțelegere, companiile vor explora acum modul în care colaborarea poateaccelera adoptarea vehiculelor electrice și a ecosistemului electric în orașele europene, inclusiv eforturilede:

  • a oferi șoferilor parteneri din aplicația Uber acces la vehiculele electrice Renault și Nissan: Renault ZOE și Nissan LEAF și la viitoarele modele electrice ale ambelor mărci.
  • a extinde proiectul pilot din Anglia si în Franța până la sfârșitul anului 2020, în vederea aplicării ulterioarea programului și în Olanda, Portugalia și în alte piețe.
  • a lansa planuri comune de marketing și educație pentru a promova ofertele și beneficiile vehiculelor electrice pentru șoferii parteneri Uber și de a oferi teste pentru a le permite să conducă si să cunoascămașinile.

„Acest Memorandum de Înțelegere cu Uber este o recunoaștere a capacității noastre de a cuceri noi piețe și de a sprijini profesioniștii în tranziția lor către vehicule electrice. Astăzi, valorificăm avantajul nostru competitiv: o ofertă EV atrăgătoare care contribuie la lansarea pe scară largă a mobilității electrice. Am lucrat îndeaproape cu autoritățile locale în ultimii ani pentru a propune soluții la provocările în creștere pe care le întâmpină orașele: transportul, decarbonizarea și calitatea aerului. Odată cu semnarea acestui MdI nepropunem să ne unim forțele pentru a accelera acest trend”, a declarat Gilles Normand, SVP, Electric Vehicles & Mobility Services, Groupe Renault. 

Jordi Vila, Divisional Vice President for Sales and Marketing - Nissan Europe, a adăugat: „Din cei 10 ani deexperiență cu Nissan LEAF, știm că oamenii adoră experiența de condus electrică și că realizarea acestei schimbări de comportament îi poate ajuta pe șoferi să economisească bani și să susțină ambițiile marilor noastre orașe de a avea aer curat. Alăturându-ne companiei Uber în Marea Britanie, am reușit deja să creștem gradul de conștientizare și adoptare a vehiculelor cu emisii zero și așteptăm cu nerăbdare săexplorăm implementarea acestui proiect mai departe în Europa.”

Despre Groupe Renault

Groupe Renault fabrică mașini din 1898. Astăzi este un grup internațional multimarcă, care vinde aproape 3,8 milioane de vehicule în 134 de țări în 2019, cu 40 de unități de producție, 12.700 de puncte de vânzareși are peste 180.000 de angajați.

Pentru a aborda provocările tehnologice majore ale viitorului, continuând în același timp strategia sa decreștere profitabilă, Groupe Renault se concentrează pe expansiunea internațională. În acest scop, sebazează pe sinergiile celor cinci mărci ale sale (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA),vehicule electrice și alianța sa importanta cu Nissan și Mitsubishi Motors. Cu o echipă deținută 100% deRenault, angajată în Campionatul Mondial de Formula 1 din 2016, marca este implicată în sporturile cumotor, un adevărat vector pentru inovație și conștientizare.

Resurse

Descarcă articolul

Vizualizează galeriav

RELATED TOPICS