Microbuzele, în versiunea Master Trabus L3H2 blue dCi 145P (Euro VI D Heavy Duty), dotate cu 16+1 locuri pe scaune, au fost special concepute pentru transportul elevilor și transformate la uzina de la Batilly, Franța, prin divizia Qustomize și cu ajutorul partenerului Arobus.
Cele 110 vehicule vor deservi comunităţi din mediul rural din 41 de judete, în care unitățile de învățământ sunt situate la distanțe mari față de locuințele elevilor. Având această utilizare specială, microbuzele au fost echipate suplimentar cu dispozitive sau sisteme specifice funcției de transport școlari, asigurând creșterea vizibilității în trafic a acestor vehicule din partea celorlalți conducători auto, precum și creșterea gradului de securitate activă și pasivă a vehiculelor. Astfel, microbuzele sunt prevăzute cu sistem electronic de control al stabilității (ESP), sistem acustic de avertizare pentru mersul înapoi (buzzer amplasat în zona spate și conectat pe poziția de mers înapoi a schimbătorului de viteze); dispozitive optice sau opto-electronice suplimentare de vizibilitate spre înapoi, cu camera video spate și senzori de parcare față – spate; lămpi suplimentare de semnalizare omologate conform R6 CEE-ONU.
Microbuzele au fost dotate și cu sistem de închidere centralizată a ușilor acţionată automat numai în momentul în care vehiculul este în mişcare şi care se dezactivează când acesta este oprit, asigurând un plus de siguranţă în cazul acţionării involuntare a uşilor de către copii. De asemenea, a fost prevazută o treaptă de urcare/coborâre pentru copii acționată prin deschiderea ușii principale care deservește compartimentul principal de pasageri, asigurându-se astfel accesul facil (fără ajutorul unui adult). Toate inscripționările și etichetele legate de prescripțiile de siguranță sunt ideograme (etichetele cu numărul de pasageri, marcarea și utilizarea ieșirilor de siguranță, utilizare centurilor de siguranță, etc.) pentru a fi ușor de descifrat de un elev de orice vârstă.
Vehiculele livrate dispun de două uși de acces pentru pasageri: o ușă pe partea dreaptă (opusă șoferului, care deservește cele două locuri de lângă șofer) și una care deservește salonul de pasageri. Aceasta din urmă va fi acţionată electric şi respectă, de asemenea, cerinţele de siguranţă a operaţiunilor de îmbarcare şi debarcare ale elevilor. Numai conducătorul auto va avea controlul permanent al comenzilor acestor uşi, iar mecanismul de acționare a ușii care deservește compartimentul principal de pasageri nu va periclita în nici un fel securitatea elevilor (prin lovirea, strivirea, agățarea, antrenarea în mișcare etc.).
Cele 110 vehicule sunt în culoarea galbenă (nemetalizată), aplicată prin vopsire sau prin colantare pe toată suprafața exterioară și vin echipate cu două casete luminoase, având inscripția “TRANSPORT ELEVI”.
Cecilia Tudor – Director General Renault România:
"Ne pregătim cu toții de începerea școlilor și este momentul cel mai potrivit să putem contribui la facilitarea accesului copiilor către unitățile de învățământ aflate departe de locuința lor. Am pregătit cele 110 vehicule cu gândul de a fi nu doar un mijloc de transport, ci un spațiu în care se întâlnesc în siguranță în fiecare zi, discută și râd împreună pe drumul către școală. Ne bucurăm de colaborarea cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și ne alăturăm efortului de a preveni fenomenul de abandon școlar și de a asigura egalitatea de șanse."