RENAULT ȘI JEAN-MICHEL JARRE EXTIND PARTENERIATUL ÎN VEDEREA DEZVOLTĂRII DE NOI EXPERIENȚE DE SUNET LA BORDUL MODELELOR MĂRCII

Renault și Jean-Michel Jarre prelungesc parteneriatul inițiat în 2022 pentru încă patru ani, până în 2028.

Artist, compozitor, producător și pionier în muzica electronică, Jean-Michel Jarre și echipa sa lucrează în strânsă colaborare cu departamentele de inginerie și de design UX/UI de la Technocentre, precum și cu IRCAM (Institutul de cercetare și coordonare în acustică/muzică), furnizori audio și alți parteneri.

Parteneriatul a fost reînnoit în vederea realizării unui obiectiv mai ambițios, pe termen lung: să ofere o experiență de sunet avangardistă și excepțională la bordul vehiculelor mărcii.

Această reînnoire este în acord cu planificarea produselor mărcii Renault pentru următorii patru ani, coincidând cu sosirea mult așteptată a noilor modele care încorporează caracteristicile creative și inovațiile dezvoltate împreună cu Jean-Michel Jarre.

Ambianța sonoră imersivă creată prin colaborarea "Renault x JMJ" va explora noi domenii, cum ar fi contextualizarea prin sunet și muzică, folosind o serie de tehnologii, inclusiv AI.

10.04.2025

Articol

Marca Renault și Jean-Michel Jarre continuă aventura comună în ceea ce privește sunetul, începută în 2022. Scopul reînnoirii acestui parteneriat pentru încă patru ani (din 2025 până în 2028 inclusiv) este acela de a dezvolta experiențe sonore și mai captivante pentru utilizatorii vehiculelor mărcii.

Jean-Michel Jarre este un artist și compozitor emblematic, inginer de sunet și pionier al muzicii electronice. Expertiza și experiența sa în cercetarea electroacustică și creativitatea muzicală se potrivesc cu ADN-ul inovației Renault. În colaborare cu departamentele de proiectare și de inginerie UX/UI de la Technocentre, precum și cu IRCAM, furnizori audio și alți parteneri, Jean-Michel Jarre va proiecta și dezvolta sisteme audio, noi sunete și experiențe muzicale pentru a consolida și îmbogăți experiența audio oferită de Renault.

În prima fază a parteneriatului a fost creată o identitate sonoră pentru vehiculele Renault, cu dezvoltarea semnăturilor audio din habitaclu care reflectă tipul de muzică, împreună cu o melodie care întâmpină șoferii la urcarea în mașină și un VSP (Vehicle Sound for Pedestrians) emis de vehiculele electrice E-Tech (Scenic, Megane, Renault 5 etc.) și vehiculele full hybrid E-Tech (Rafale,  Austral, Symbioz etc.) la viteze sub 30 km/h pentru a avertiza pietonii. Sunetul de bun venit vine în trei versiuni, inclusiv una dedicată echipării Esprit Alpine și una pentru recentele Renault 5 și Renault 4 E-Tech electrice, pe versiunile "Iconic". În cazul VSP, proiectat în colaborare cu IRCAM, a fost efectuată o analiză aprofundată pentru a crea un sunet care să reflecte identitatea mărcii Renault, atât pentru a-l face recunoscut în peisajul sonor urban, cât și pentru a reda o viziune asupra mobilității.

Reînnoirea parteneriatului face parte dintr-un obiectiv mai ambițios, pe termen lung: explorarea noilor oportunități deschise de AI în a oferi o experiență sonoră excepțională cu o definiție audio avangardistă ce îndeplinește cele mai înalte standarde de excelență. Pasagerii se vor putea bucura de armonia unică și subtilă a mediului sonor imersiv "Renault x JMJ".

Acest nou parteneriat de patru ani este în acord cu planificarea produselor mărcii Renault și cu sosirea noilor modele care încorporează caracteristicile creative și inovațiile dezvoltate împreună cu Jean-Michel Jarre. 

 

“Suntem încântați să reînnoim astăzi acest parteneriat. Inspirația inițială a venit de la Luca de Meo, CEO al Renault Group, care a dorit ca vehiculele Renault să ofere o calitate superioară a sunetului, creând un mediu de ascultare excepțional. Parteneriatul reflectă propriul nostru spirit de inovație, precum și abordarea inovatoare care a făcut întotdeauna parte din activitatea lui Jean-Michel Jarre. Clienții noștri vor beneficia de o experiență sonoră unică, captivantă, integrată încă din faza de proiectare a vehiculului, pentru a fi și mai avangardiști."

 

Guido Haak, Chief Program Officer, Renault Group

 

“După trei ani de colaborare interesantă și fructuoasă, aventura continuă! Sunt foarte fericit să lucrez alături de Renault pentru a dezvolta tehnologii inovatoare și experiențe extraordinare în domeniile designului audio și sonorizării. Împreună cu Luca și echipele sale, ne angajăm să producem cel mai bun sunet pentru toată lumea, astfel încât să fie un atu cheie al mărcii Renault."

Jean-Michel Jarre, artist, compozitor, producător

 

Despre RENAULT

Renault, marcă istorică de mobilitate și pionier al vehiculelor electrice în Europa, a dezvoltat întotdeauna vehicule inovatoare. Prin planul strategic „Renaulution”, Renault s-a angajat într-o transformare ambițioasă, generatoare de valoare, îndreptându-se către o gamă mai competitivă, mai echilibrată și mai electrificată. Ambiția sa este de a întruchipa modernitatea și inovația în tehnologie, energie și servicii de mobilitate în industria auto și nu numai.

 

Resurse

Descarcă articolul

Vizualizează galeriav

Etichete

  1. Parteneriate

Galerie foto (1)

Jean-Michel Jarre, Luca de Meo