Povestea din spatele renașterii Renault 5 este bine cunoscută: a început cu o îndrăgostire instantanee de o machetă portocalie și apoi inginerie inversă – designul a fost practic bătut în cuie, așa că platforma electrică de înaltă eficiență a trebuit să fie construită pentru a se potrivi cu ea. Dezvoltarea modelului de producție, păstrând intactă magia conceptului, în trei ani în loc de patru ca în mod obișnuit, a adăugat o provocare industrială considerabilă. Și totul s-a întâmplat în timp ce Renault Group trecea prin cea mai amplă transformare a sa vreodată: planul său strategic Renaulution – care presupunea, de exemplu, înființarea Mobilize și Ampere și lansarea mărcii Renault în schimbarea sa electrică. Asta s-a întâmplat în culise. Iată ce se va întâmpla pe scenă!
Scena este locul pentru Renault 5 E-Tech electric. Este o mașină într-o clasă de sine stătătoare, plină de tehnologie electrică și digitală și gata să devină mașina de oraș care arată calea pe măsură ce industria auto din Europa gravitează spre sisteme de propulsie electrice, jucând un rol în ecosistemul energetic, la un preț competitiv de intrare de aproximativ 25.000 de euro.
Primul atu care contribuie la caracterul excepțional al Renault 5 E-Tech electric este, fără îndoială, designul său care întoarce capete. Acesta captează atenția celor care recunosc detaliile iconice ale modelului original pe care l-au cunoscut, precum și a celor mai tineri care sunt atrași de elementele sale de modernitate și personalizare. Dincolo de design, ar fi fost inutil să repornim Renault 5 fără a-i readuce originalitatea, statutul de emblemă pop și aura populară, toate acestea rezonând cu preocupările zilelor în care ne aflăm. Renault 5 E-Tech electric este conceput pentru a economisi bani, în special pe șosea, pentru a fi distractiv de condus, pentru a ușura viața de zi cu zi. Oferă experiențe de condus fără precedent, experiențe de viață la bord și un stil de viață electric, încorporând tehnologii revoluționare în segmentul său, cum ar fi sistemul OpenR Link cu Google integrat, avatarul reno, V2G, funcția Plug & Charge și multe altele. Mai mult, pune un accent deosebit pe confortul și siguranța șoferului și pasagerului. Punctele sale forte provin din platforma AmpR Small, noua platformă Ampere dedicată vehiculelor electrice din segmentul B. Renault 5 E-Tech electric își poate etala și latura "pop" în comportamentul său rutier, oferind o experiență de condus antrenantă și fără precedent pentru un vehicul electric "mic". Și este fabricat în Franța.
Pentru că, de asemenea, ar fi fost inutil să repornim Renault 5 fără a-l face în Franța sau a-l proiecta pentru a fi mai durabil. Renault a luat atitudine atunci când a ales să producă Renault 5 E-Tech electric folosind circuite locale, în hub-ul său ElectriCity din nordul Franței, cu un ecosistem de furnizori restrâns la o rază de 300 km. Vehiculele și bateriile sunt asamblate la Douai, care a fost una dintre unitățile de producție pentru Renault 5 original. Motorul (puterea electrică, reductorul, electronica de putere) va fi fabricat la Cléon, iar modulele vor fi produse de Gigafabrica din Douai (parteneriat AESC) începând cu vara anului 2025. Bazându-se pe expertiza The Future is NEUTRAL, filiala Renault Group specializată în economia circulară, Renault 5 E-Tech electric va atinge un nivel general de reciclabilitate de cel puțin 88,6%(1), încorporând 19,4% din materiale reciclate (standardul ISO 14021) și 26,4%(2) din materialele recuperate din economia circulară – rate record pentru categoria sa.
Renault 5 E-Tech electric are tot ce îi trebuie pentru a-și pune amprenta astăzi – la fel ca predecesorul său. Este un răspuns dedicat și plin de bucurie la provocările tehnologice, sociale și de mediu ale mobilității moderne.
Renault 5 E-Tech electric este o mașină diferită față de oricare alta. Lansarea sa coincide cu un shift major a milioane de europeni către o nouă mobilitate electrică, conectată și durabilă. De asemenea, a declanșat transformarea Renault Group într-o companie auto de ultimă generație. Pentru a dezvolta această mașină în doar trei ani în Franța, la cel mai înalt standard tehnologic, toate deciziile noastre au fost disruptive, iar organizația cât mai agilă posibil. Am fost primii care am pariat pe o platformă 100% electrică pentru o mașină europeană mică, pentru a optimiza costurile de-a lungul lanțului valoric, pentru a ne reloca ecosistemul industrial... Doar un model emblematic ar putea să ne unească echipele în acest fel și să dea direcția în intern. În fața schimbărilor semnificative din industria noastră, această mașină deschide o nouă cale pentru Renault. Este în centrul bătăliei pentru reinventarea industriei europene împotriva concurenței venite din est și vest. Cu acest vehicul dovedim că producția în Europa, în Franța, este cu adevărat posibilă!
Luca de Meo, CEO, Renault Group
ADN-ul lui R5 este unic. Este un vehicul vesel care atrage simpatie. Este un vehicul care este atât popular, cât și avangardist, oferind noi soluții pentru vremurile în care trăiește. Acesta a fost cazul în 1972. Va fi și cazul în 2024. Noul Renault 5 E-Tech electric este o lovitură de maestru în ceea ce privește designul, un creier cu tehnologii de ultimă oră și picioare electrice ce au la bază o platformă de nouă generație, unică în Europa: AmpR Small. Este, de asemenea, rezultatul unui angajament față de o producție responsabilă și durabilă. Echipele noastre au depus multă pasiune, excelență și muncă în dezvoltarea lui Renault 5 E-Tech electric. Pasiunea și dragostea pe care le-am pus în această mașină sunt extrem de contagioase. R5 are un singur obiectiv: inimile clienților noștri. Își va lăsa amprenta asupra istoriei mărcii.
Fabrice Cambolive, CEO, Renault brand
Un vehicul fabricat în ElectriCity
Complexul ElectriCity, care reunește cele trei fabrici - Douai, Maubeuge și Ruitz din nordul Franței, se află în centrul sistemului industrial de producție pentru Renault 5 E-Tech electric. Vehiculul este asamblat în Douai, iar pachetul de baterii în Ruitz (înainte de fabricarea completă a bateriilor la gigafabrica din Douai în parteneriat cu AESC din vara anului 2025). Motorul va fi produs la uzina Cléon din Normandia, reflectând decizia de a menține producția în Franța.
Sistemul de producție 4.0 va reduce timpul necesar pentru construirea Renault 5 E-Tech electric la nouă ore. Pentru a face acest lucru, Renault și Ampere se vor baza pe Metaversul industrial al Grupului Renault. Conceput pentru a reinventa producția auto prin accelerarea avantajului competitiv, permite optimizarea în timp real a producției prin milioanele de conexiuni de date transmise de sisteme, care sunt acum conectate.
Metaversul industrial al Grupului Renault deschide calea pentru o producție mai inteligentă, mai rapidă și mai bună, reducând în același timp costurile și amprenta de carbon a proceselor industriale. Asociat cu inteligența artificială, permite o abordare predictivă a consumului de energie, reducând utilizarea în locațiile industriale ale Grupului cu 20%. Scopul este de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2025 atât pentru complexul ElectriCity, cât și pentru situl Cléon.
Descarcă dosarul complet de aici.
(1) în conformitate cu Directiva 2005/64/CE
(2) includerea materialelor reciclate în conformitate cu standardul ISO 14021, precum și a resturilor de producție sau a deșeurilor reîncorporate în procesele de fabricație din cadrul aceleiași unități industriale.