RENAULT ÎI SENSIBILIZEAZĂ PE ȘOFERII TINERI CU PRIVIRE LA RISCURILE VITEZEI EXCESIVE

"Human first program" ilustrează angajamentul Renault față de siguranța șoferilor, pasagerilor și a altor participanți la trafic din întreaga lume.

În 52% din accidentele mortale cauzate de viteza excesivă sunt implicate persoane sub 35 de ani (1). Ca răspuns, Renault desfășoară o campanie de conștientizare care îi vizează pe șoferii tineri, cu sprijinul lui Pierre GASLY, pilot al echipei BWT Alpine Formula One®.

Această campanie internațională a fost lansată pe 6 aprilie în Franța, dată care a coincis cu Marele Premiu al Japoniei.

În Franța, Renault vine și cu o soluție practică: funcția "Safety car", care limitează viteza vehiculelor Clio la 110 km/h. Pierre GASLY este ambasadorul acestei inițiative.

07.04.2025

Articol

"Programul Human First": Abordarea cauzelor reale ale accidentelor rutiere

Renault dezvoltă numeroase inovații în materie de siguranță, cu o abordare complexă,  360°. Programul se bazează pe patru piloni: prevenire, corecție, protecție și salvare. Scopul este de a acționa înainte, în timpul și după un accident.

În acest context, în februarie, Renault a liberalizat brevetul pentru firemen access, permițând tuturor producătorilor să folosească această inovație sub licență gratuită, pentru a facilita operațiunile de salvare în caz de accidente.

Accidentele rutiere sunt principala cauză de deces în rândul tinerilor adulți din întreaga lume (1).

În ciuda eforturilor producătorilor auto de a reduce numărul și gravitatea accidentelor, e înregistrată o încetinire a scăderii deceselor rutiere din 2010. În prezent, 52% din accidentele mortale cauzate de viteza excesivă implică persoane sub 35 de ani (1). Ca răspuns, Renault își propune să sensibilizeze șoferii tineri cu privire la riscurile conducerii cu viteze excesive.

 

Un pilot de Formula 1 îi sensibilizează pe tinerii șoferi din întreaga lume cu privire la riscurile vitezei excesive

 

În video, Pierre GASLY, pilot al echipei de Formula 1® BWT Alpine, preia rolul unui antrenor, ghidând un tânăr pilot aflat într-un Clio pe circuitul Grand Prix-ului din Monaco. Îi împărtășește sfaturi bazate pe expertiza sa cu privire la viteză, astfel încât să îl ajute pe tânărul șofer să capete încredere la volan, subliniind în același timp un mesaj crucial: viteza e pentru circuit, nu pentru șosele.

Această campanie globală a fost lansată pe 6 aprilie, în cadrul transmisiunii TV în Franța a Marelui Premiu de Formula 1 din Japonia. De asemenea, este promovată pe rețelele de socializare pentru a ajunge direct la segmentul de vârstă 18-24 de ani.

Complementar, campania va fi promovată și în presa franceză, începând cu 10 aprilie.

  

"Safety Car": un pachet de limitare a vitezei disponibil pentru Clio

Fiind cel mai bine vândut model, Clio este vehiculul pe care mulți tineri învață să conducă. Renault oferă o soluție practică pentru a limita viteza maximă (2) la 110 km/h (3), printr-un dispozitiv reversibil de limitare a vitezei, disponibil în rețeaua Renault.

Această limitare a vitezei este realizată printr-o configurare post-vânzare a unității de control a motorului care restricționează în mod implicit setarea vitezei, controlul vitezei de croazieră și limitatorul de viteză al vehiculului la maximum 110 km/h.

Odată activat, șoferul poate seta în continuare controlul vitezei de croazieră sau limitatorul de viteză, dar fără a depăși 110 km/h.

Această operațiune este reversibilă, iar vehiculul își poate recăpăta configurația inițială după o altă vizită în rețeaua Renault.

La lansare, serviciul este oferit în Franța la un preț de 59 de euro per operațiune, exclusiv pentru modelele Clio vândute în țară (2).

  

(1) pe autostrăzi cu taxă, sursa: ASFA, perioada 2019-2023

(2) a se vedea condițiile de eligibilitate pe www.renault.fr/safetycar  

(3) viteza maximă legală pe autostrăzi în perioada de probă de 2 sau 3 ani de la eliberarea permisului de conducere

 

 

 Despre RENAULT

Renault, marcă istorică de mobilitate și pionier al vehiculelor electrice în Europa, a dezvoltat întotdeauna vehicule inovatoare. Prin planul strategic „Renaulution”, Renault s-a angajat într-o transformare ambițioasă, generatoare de valoare, îndreptându-se către o gamă mai competitivă, mai echilibrată și mai electrificată. Ambiția sa este de a întruchipa modernitatea și inovația în tehnologie, energie și servicii de mobilitate în industria auto și nu numai.

 

Resurse

Descarcă articolul

Vizualizează galeriav