Renault marchează o performanță comercială remarcabilă: locul 1 în categoria branduri importate, cu volume duble față de anul precedent

locul 1 în categoria branduri importate

27.04.2023

Articol
  • În segmentul vehiculelor electrificate**, Renault se află pe poziția a treia, cu o creștere de 148% a volumelor vs aceeași perioadă din 2022. 
  • Renault marchează o creștere puternică în segmentul C (+93%), bazată pe succesul modelelor Megane și Arkana.
  • Renault își menține un mix de canale eficient, ocupând locul 3 în segmentul retail, cu 1.354 unități înregistrate la finalul lunii martie.  
  • Renault este lider în segmentul LCV, triplându-și volumele înregistrate în T1 2023 vs T1 2022 și atingând o cotă de piață de 30%.

*PC + LCV

**Include EV, Hybrid (HEV), Plug-In Hybrid (PHEV) și Mild-Hybrid (MHEV)

În România, la finalul primului trimestru al acestui an, Renault deține o cotă de piață de 10,7% (+4,2 pct vs T1 2022) cu 4.430 unități (PC & LCV). Ca și în anul precedent, marca înregistrează o performanță sporită în segmentele care generează valoare – segmentul C, cel al vehiculelor electrificate, în retail și LCV.

CREȘTERE PE MODELELE ELECTRIFICATE

Pe segmentul vehiculelor electrificate, Renault ocupă poziția a treia, cu un volum total de 1.208 unități înmatriculate.

Gama electrificată (EV, Full Hybrid și Plug-in Hybrid, dar fără Mild Hybrid) reprezintă 23% din totalul înmatriculărilor Renault în România în T1 2023. Vehiculele echipate cu tehnologia E Tech full Hybrid au avut un prim trimestru reușit, cu o reprezentare sporită în rândul clienților persoane fizice: mix de 55% pentru Arkana și 59% pentru Captur. 

Vehiculele 100% electrice au cumulat 271 unități, cu o creștere de 4,8 puncte vs aceeași perioadă a anului trecut. Megane E-Tech Electric, aflat în primul său an complet de comercializare, a înregistrat 217 unități, devenind al doilea cel mai înmatriculat EV din România.

CREȘTERE ÎN SEGMENTUL C

În segmentul C din România, Renault urcă două poziții față de aceeași perioadă a anului trecut, ocupând locul 2, cu peste 1.400 înmatriculări. Trei modele au contribuit puternic la această performanță: Arkana, cu aproape 350 de unități înmatriculate, Megane Sedan, lider de segment, cu peste 650 de unități și o cotă de aproape 30%, și Megane (electric și termic) aflat în top 3 în segmentul său, cu o creștere de 9,7 puncte în cotă de piață vs T1 2022. Lansarea noului Renault Austral progresează și ea cu succes, cu peste 500 de comenzi în T1 2023.

Într-un context în continuare dificil în ceea ce privește disponibilitatea componentelor electronice, Renault își atinge obiectivul de retail și îl menține la un nivel optimizat, ocupând locul 3 în total piață. Mixul de retail ajunge la 42% în T1 2023, ceea ce reprezintă un ușor avans față de media pieței (41%).

CREȘTERE PE PIAȚA LCV

Renault este liderul segmentului LCV în România, cu o cotă de piață de 30% și un volum total de trei ori mai mare decât cel al perioadei similare din 2022 (1.256 unități în 2023 vs 416 unități în 2023).

Performanța comercială este determinată de o gamă completă care răspunde diferitelor nevoi ale clienților din zona profesională. Modelele care au condus această creștere sunt: Express (+341%), Trafic (+78%) și Master (+202%), leaderi în segmentele lor.

Cecilia Tudor - Managing Director, Renault România:

"Renault este într-o evoluție constantă, vizibilă nu doar la nivel de produse, ci și în performanța comercială. În România este primul brand importat, cu rezultate remarcabile în segmentul C, LCV și cel al vehiculelor electrificate. Iar în anul 2023 va fi cu siguranță unul care duce mai departe această dinamică."

Resurse

Descarcă articolul

Vizualizează galeriav

Galerie foto (2)

Locul 1 în categoria branduri importate
Locul 1 în categoria branduri importate

RELATED TOPICS