Rememorarea amintirilor plăcute, „schițarea unui zâmbet”, asta și-a dorit François Leboine să evoce Renault 5 Prototype. Responsabil de prototipuri și show cars la Renault, François privește înapoi la dezvoltarea farurilor prototipului, care, după cum ne mărturisește, înglobează întreaga muncă făcută pe mașină. Pentru a reuși acest lucru, a folosit o metodă bine pusă la punct, pe care a fost de acord să ne-o dezvăluie.
Dacă ar fi să aleg un element care simbolizează toată munca depusă pentru realizarea Renault 5 Prototype, cu siguranță ar fi farurile.
Originalul R5 în toate formele sale ca punct de plecare
Înainte de a începe orice proces creativ, este nevoie de material. Primul pas, cel de analiză, a constat în adunarea arhivelor pentru a analiza, a înțelege și a descompune vehiculul original. Pentru a-i surprinde însăși esența. Fotografii, schițe ale designerului original Michel Boué, reviste de epocă, fascicule și broșuri au făcut posibilă studierea emblematicului R5 din toate unghiurile. Un vehicul împrumutat de Renault Classic a ajutat, de asemenea, la o mai bună înțelegere a anumitor elemente, cum ar fi faimoasele faruri.
Am reușit să valorificăm cu adevărat istoria Renault și în special a R5, care a creat o simpatie specială în rândul oamenilor și care s-a remarcat prin aspectul nonconformist ușor de recunoscut.
După aceea, designerii au creionat primele schițe pe hârtie, ca niște caricaturiști care încearcă să surprindă elementele ce dau personalitate înfățișării. „Schițele au surprins elementele fundamentale care trebuiau păstrate pentru a reproduce aspectul nonconformist al originalului R5 ”, explică François Leboine. Apoi, designerii au trecut la paleta grafică pentru a defini proporțiile, contururile, distanța dintre faruri, pentru a găsi expresia, aspectul zâmbitor al modelului R5 din anii 1970.
Înapoi în viitor sau modalitatea prin care s-a produs schimbarea
După analizarea caracteristicilor grafice și armonizarea proporțiilor, proiectanții operează ceea ce se numește transfer: o metodă care constă în luarea unui obiect și aducerea acestuia într-o altă lume.
„Proiectanții s-au folosit de întreaga operă grafică din cercetările anterioare, au amestecat-o cu cercetarea „mood board” și codurile obiectelor de astăzi pentru a contura detaliile designului într-o lume futuristă.” Pentru Renault 5 Prototype, designerii s-au inspirat din lumea aeronauticii, arhitecturii, designului de produs și chiar a electronicii.
Datorită acestei metode de schimbare a codurilor vizuale, farurile prototipului au devenit adevărate elemente tehnologice și futuriste. În ceea ce privește luminile de ceață care la momentul respectiv erau deseori incluse în echipare, și ele au făcut un salt în viitor. Acestea au fost transformate în lumini de zi perfect integrate în bara de protecție față.
A fost foarte important ca Renault 5 Prototype să nu fie doar o copie a trecutului, ci un vehicul care integrează elementele viitorului.
Pasul final: confruntarea
În cele din urmă are loc confruntarea, pasul final pentru designeri și cel care confirmă dacă munca lor a fost un succes. „La final, munca noastră este validată de reacția oamenilor, care ne spune dacă am reușit să readucem R5 la viață sau a fost un eșec”, explică François Leboine.
Reacțiile colegilor din intern ne spuneau deja că mașina avea să fie un succes, dar într-un final ne-au fost depășite așteptările.
Renault 5 Prototype a fost întâmpinat în unanimitate cu multă caldură. Fie datorită farurilor, fie datorită vehiculului per ansamblu, prelucrarea liniilor și detaliile futuriste au fost extrem de apreciate. Datorită lui Renault 5 Prototype, modelul emblematic al patrimoniului Renault are acum o moștenitoare demnă. O mașină modernă, plină de farmec și în ton cu vremurile actuale.
ADN-ul Renault respectat, proiectare cu succes în viitor: misiune îndeplinită!