1956. Renault este în verva activității. CEO-ul Pierre Dreyfus, tocmai a rostit celebra sa frază: "Dă-mi ceva care să aibă volum!" Nu vorbea despre Estafette, deja pe drum și lansat trei ani mai târziu, ci despre o mașină complet diferită, Renault 4 sau 4L, așa cum este cunoscută și astăzi de entuziaști. Pe atunci, trebuie spus că industria auto era deosebit de conservatoareși se învârtea aproape în întregime în jurul unui singur concept: un model tricorp cu motorul în spate. Pierre Dreyfus a vrut ceva complet diferit. A vrut o mașină care să reflecte schimbarea societății, o mașină pentru viitor. Trebuia să fie versatil, să fie sinonim cu libertatea. Și trebuia să fie o mașină pentru zonele urbane, dar și rurale, pentru în timpul săptămânii și în weekend, pentru muncă și timp liber, atât pentru bărbați, cât și pentru femei.
Misiune îndeplinită! Renault 4 este ținut minte ca un model multifuncțional și simplu de condus. Pe lângă faptul că era alegerea preferată pentru viața de zi cu zi, atât pentru locuitorii orașului, cât și pentru fermieri, Poștă și Jandarmerie, și-a făcut un nume și în sporturile cu motor și în raliuri. Când Pierre Dreyfus a vorbit despre Renault 4, l-a comparat cu o pereche de blugi. Era robust, util și elegant. A atras toate genurile, vârstele și chiar clasele sociale.
Renault 4 este o poveste de succes, în Franța și în întreaga lume. A fost o mașină care a obținut cifre de vânzări cu adevărat fenomenale de-a lungul carierei sale, a fost vândută în 8.135.424 de unități pe cinci continente și în peste o sută de țări în decurs de 30 de ani, devenind cel mai bine vândut model Renault la nivel global. Construit în Europa (Belgia, Spania etc.), America de Sud (Argentina, Columbia, Peru etc.), Africa (Algeria, Maroc, Africa de Sud etc.) și chiar in Oceania, Renault 4 este a patra cea mai bine vândută mașină din toate timpurile. Nu este surprinzător că a devenit un simbol cultural internațional. Dar Renault 4 E-Tech electric nu este copleșit de acest succes.
Revoluția electrică la îndemâna tuturor
Renault 4 E-Tech electric reflectă angajamentul reafirmat al Renault de a accelera tranziția energetică în Europa, prin aducerea vehiculelor electrice în mainstream. În acest scop, implementează o gamă de vehicule complet electrice pentru toate nevoile și toate utilizările. Renault 4 E-Tech electric ocupă o poziție firească în segmentul B, fiind poziționat o treaptă mai sus față de Renault 5 E-Tech electric. Puțin mai mare și mai spațios decât Renault 5 E-Tech electric, poziționarea sa este similară cu cea a lui Captur în raport cu Clio. În timp ce Renault 5 E-Tech electric se adresează clienților urbani, Renault 4 E-Tech electric se adresează unui public mai larg, căutând să convertească pe toată lumea la vehicule electrice, inclusiv familiile tinere.
Renault 4 original poate fi rezumat într-un singur cuvânt: versatilitate. La treizeci de ani de la sfârșitul carierei sale, același cuvânt este la fel de potrivit. Astăzi, Renault 4 E-Tech electric – o mașină a planului Renaulution – se alătură gamei electrice Renault ca mașină pentru fiecare nevoie. Ambițiile sale sunt exprimate de filozofia din spatele designului său: să reflecte cât mai mult posibil modurile în care clienții ar putea să o folosească.
Tocmai de aceea, a fost conceput pentru nevoile de zi cu zi, precum și pentru weekend și petrecerea timpului liber. Este ideal atât pentru condusul solo, cât și pentru călătoriile în familie, cu utilizarea normală sau intensivă a portbagajului. Aceasta este, desigur, moștenirea originalului R4. La fel ca predecesorul său, Renault 4 E-Tech electric are o viziune pe termen lung cu o nouă ambiție: permite tuturor să exploreze posibilitățile vehiculelor electrice. Fiind un model "blue-jean" al secolului 21, este conceput pentru a face totul. Este gata pentru oraș și țară, munți și autostrăzi.
Demonstrându-și versatilitatea, Renault 4 E-Tech electric combină spațiul excepțional al portbagajului cu un aspect modular nou pentru acest segment. Acesta include 420 de litri cubi de spațiu, un prag cu încărcare redusă, compartimente de depozitare ingenioase, o banchetă spate rabatabilă și un scaun pentru pasager rabatabil – o premieră pentru un vehicul electric Renault! Tot ce ai nevoie pentru orice scop! În același timp, garda ridicată la sol și sistemul avansat de control al tracțiunii Extended Grip asigură o călătorie confortabilă, atât pe asfalt, cât și pe teren accidentat. Toate acestea, alături de spațiul record la interior, centrul de greutate scăzut, ținuta de drum, funcția One Pedal și autonomia de până la 400 km au fost posibile datorită platformei dedicate AmpR Small, singura de acest fel din Europa. Împărțită cu Renault 5 E-Tech electric, această platformă oferă economii semnificative, fără a presupune compromisuri pentru clienți. Renault 4 E-Tech electric este mașina compactă de care ai nevoie pentru a rămâne relaxat în ambuteiaje și în călătorii lungi.
"Cu Renault 4 E-Tech electric, Renault își continuă eforturile de a aduce vehiculele electrice în mainstream în Europa. Acest ultim model completează o gamă deja largă, cu Megane, Scenic, noul Renault 5 E-Tech electric. Dar ne lipsea un model compact cu spațiu real. Acum îl avem o dată cu acest model versatil, funcțional, modular, cu un portbagaj mare, ușor de încărcat. O mașină capabilă să satisfacă o varietate mare de nevoi de zi cu zi. Este o mașină electrică mainstream în ton cu vremurile sale, cu o serie de tehnologii utile pentru condus și confort."
Fabrice Cambolive, CEO Renault brand
Pentru detalii complete descărcați dosarul de presă.
[1] Disponibil în funcție de țara de comercializare