- Entitate de „nouă generație”, deplin autonomă, care combină expertiza tehnologică unică de la RSC și RSR, unitatea de producție din Dieppe, expunerea media F1 și moștenirea mărcii Alpine.
- Gamă 100% electrică ce înglobează cea mai înaltă tehnologie, cu elemente derivate din Formula 1Un memorandum de înțelegere cu Lotus, liderul iconic al vehiculelor sport ușoare, pentru a dezvolta o nouă generație de modele sport 100% electrice.
- Utilizarea la maximum a resurselor Grupului Renault și ale Alianței RNM pentru o competitivitate optimă a costurilor.
- Profitabilitate vizată până în 2025, incluzând investițiile în motorsport.
Alpine și-a anunțat astăzi planurile de creștere pe termen lung, ca marcă a Groupe Renault dedicată modelelor sportive inovatoare, autentice și exclusiviste.
Activitățile curente ale Alpine Cars, Renault Sport Cars și Renault Sport Racing vor fi combinate într-o singură entitate sub marca Alpine. Aceasta va reuni credibilitatea unui brand autentic, producția specializată, expertiza ingineriei și imensa expunere media a participării în Formula 1.
Luate împreună, toate aceste activități vor conduce marca Alpine către o nouă dimensiune și pun bazele unui brand auto „de nouă generație”, creator de valoare, destinat clienților exigenți și pasionați.
Puncte forte și noi sinergii pentru noi provocări
Alpine este, fără îndoială, simbolul automobilului francez, bazându-se pe victorii remarcabile de-a lungul istoriei sale. Este un brand ce are în spate un patrimoniu de curse glorios și specialiști cu înaltă calificare care au dezvoltat modelul A110 la uzina din Dieppe.
Renault Sport Cars cuprinde o echipă de 300 de oameni care sunt maeștri în dezvoltarea vehiculelor sport. Aceștia au oferit Groupe Renault produse emblematice precum R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy și noul Alpine A110.
Renault Sport Racing, cu echipa sa omonimă de F1, reunește 1.200 de oameni, care dezvoltă pentru motorsport echivalentul „celor mai mari complicații din orologerie”, unii dintre cei mai buni ingineri de aerodinamică, mecanică și motoare. Formula 1 oferă, de asemenea, o imensă platformă de marketing cu jumătate de miliard de fani, reprezentând o oportunitate unică de a consolida imaginea mărcii Alpine la nivel global.
Alpine va folosi, de asemenea, amploarea și capacitățile Groupe Renault și ale Alianței RNM, care cuprind: tehnologiile dezvoltate, cum ar fi platforma EV nativă a Alianței, puterea globală de producție, o echipă de specialiști în achiziții puternică și capabilă să asigure competitivitatea costurilor, o rețea de distribuție globală și servicii financiare RCI. Obiectivul clar este de a construi o marcă profitabilă în 2025, incluzând investițiile în motorsport.
Un garaj Alpine 100% electric
Noua structură organizațională, intensificarea sinergiilor cu Groupe Renault și Alianța RNM și colaborarea cu parteneri selectați vor fi esențiale pentru a sprijini planul de produs Alpine:
- Un model compact sportiv 100% electric (segmentul B Hot-Hatch), având la bază platforma Alianței CMF-B EV
- Un model Cross Over 100% electric (segmentul C Sport), având la bază platforma Alianței CMF-EV
- Un model 100% electric care va înlocui A110 și va fi dezvoltat împreună cu Lotus.
Ca parte a dezvoltării Alpine ca Business Unit, Groupe Renault și Lotus Group au semnat un memorandum de înțelegere pentru a analiza o serie de domenii de cooperare, inclusiv dezvoltarea comună a unui model sport electric. Echipele Alpine și Lotus vor desfășura un amplu studiu de fezabilitate pentru ingineria, proiectarea și dezvoltarea comună a acestui vehicul, utilizând resursele, expertiza și facilitățile entităților respective, atât în Franța, cât și în Marea Britanie.
Alpine va fi în fruntea inovației Groupe Renault, fie că este vorba de tehnologie, distribuție, relații cu clienții sau orice alt domeniu care oferă valoare adăugată mărcii și clienților săi. Ca atare, următoarea generație de produse Alpine va beneficia de cele mai recente inovații ale Grupului și de tehnologia și expertiza F1: management eficient al energiei, sisteme de siguranță și soluții de conectivitate derivate din performanța deosebită de analiză și procesare a datelor obținută în F1. Toate acestea vor oferi un avantaj competitiv semnificativ produselor Alpine.
Laurent Rossi, CEO Alpine
Noua entitate Alpine combină trei mărci cu puncte forte și zone de excelență distincte pentru a se poziționa drept o companie unică și autonomă. Know-how-ul fabricii noastre din Dieppe și excelența în inginerie a echipelor noastre de Formula 1 și Renault Sport vor străluci prin gama noastră 100% electrică și tehnologizată, ancorând astfel numele Alpine în viitor. Vom fi pe circuite și pe șosea, autentici și high-tech, îndrăzneți și pasionați.
Continuarea competiției
Alpine și Renault au o lungă istorie competițională, cu succes în diferite categorii, fie Formula 1, raliu sau anduranță. Competiția va rămâne în centrul planurilor ambițioase ale Alpine, Formula 1 fiind esențială pentru strategia de motorsport a mărcii.
Din 2021, echipa Alpine F1 se va lupta cu unele dintre cele mai prestigioase nume din industria auto și va intra în clubul exclusivist al echipelor de uzină.
"A da o identitate puternică și specifică echipei Formula 1, dar și întregului program de motorsport al Alpine, a reprezentat nu doar o sarcină evidentă ci și o mare oportunitate. Având motorsport-ul în centrul procesului nostru, ne-am concentrat în mod special asupra identității grafice. Cea prezentată astăzi este prima evocare a noii identități a echipei Alpine F1. Unele dintre elementele grafice structurale vor fi păstrate, în timp ce altele se vor schimba. Emblema „supradimensionată” Alpine, într-un sistem grafic tricolor, este primul simbol clar al identității mărcii în motorsport. Albastru, alb și roșu se referă la culorile drapelelor francez și britanic, fapt foarte important pentru noi. Numeroase declinări pe întregul ansamblu al activităților motorsport urmează să fie dezvăluite. " Antony Villain, Director de Design Alpine
O marcă născută din competiție pentru competiție
Alpine a fost fondată în 1955 de Jean Rédélé, un tânăr pasionat de competiții. El și-a numit compania după locul său preferat pentru curse: Alpii.
Când modelul original A110 a fost lansat în 1962, compania a început să se dezvolte într-un ritm accelerat. Până atunci, Alpine și Renault erau colaboratori apropiați, vânzarea și service-ul vehiculelor Alpine fiind asigurate de reprezentanțele Renault. La începutul anilor ‘70, Alpine era un nume de elită în raliurile auto. În 1971, Alpine a monopolizat pentru prima dată podiumul renumitului Rallye Monte Carlo, reușită repetată în 1973. Mai târziu în acel an, compania a devenit primul constructor care a fost încoronat Campion Mondial de Raliuri.
În același timp, vânzările de autoturisme Alpine au crescut. Alpine a construit o fabrică dedicată în Dieppe în 1969 - același site care produce astăzi noul A110 . În 1971 a intrat în producție A310. Doi ani mai târziu, Alpine a fost achiziționată de Groupe Renault.
Alpine a obținut cel mai faimos triumf în motorsport în 1978 - victorie generală in cursa 24 Hours of Le Mans. Fabrica a continuat să lanseze modele noi și inovatoare în anii ‘70 și ‘80, printre care A310 V6 și GTA. Producția Alpine a încetat în cele din urmă în 1995. În 2017, Alpine a lansat noul A110, un model consecvent principiilor atemporale ale modelului A110 original. Pe lângă numeroasele premii internaționale, modelul s-a bucurat de o primire entuziastă din partea pasionaților mărcii.