- Renault 5 E-Tech electric va fi disponibil cu două opțiuni de baterie, inclusiv una cu o capacitate de 52 kWh, pentru o autonomie de până la 400 km WLTP.
- În luna decembrie, o campanie teaser care vizează publicul larg va dezvălui câteva dintre detaliile de design ale noului model.
Fabrice Cambolive, CEO Renault brand
"Renault 5 E-Tech electric este un model emblematic reproiectat pentru epoca modernă. Am pus în el toate ingredientele necesare pentru a proiecta și fabrica în Franța o mașină atractivă, cu un design pop și tehnologii de ultimă generație, cu scopul de a democratiza vehiculele electrice în Europa."
Primele fotografii ale modelului de serie, în exclusivitate
Pregătit pentru lansare în 2024, Renault 5 E-Tech electric aduce o notă modernă, electrică, emblematicului Renault 5, proiectând-l în viitor. Înainte de dezvăluirea oficială, Renault ridică un colț al vălului, oferindu-ne un tur rapid al vehiculului și dezvăluind câteva detalii ale designului exterior care reprezintă, de fapt, o reverență în fața predecesorului său.
Faruri
Farurile lui R5 sunt o caracteristică cheie de design, ceea ce face ca partea frontală să fie recunoscută instantaneu. Nu numai forma lor ajută la identificare, ci și semnul grafic din centrul blocurilor optice, care seamănă cu pupila ochiului uman. Această aluzie la reclama din 1972, „The Adventures of Supercar”, îi conferă modelului actual R5 o expresie aproape umană.
Un indicator luminos de încărcare pe capotă
În partea din față a vehiculului, priza de aer de pe capota modelului istoric dispare. Ca un semn că actualul Renault 5 aparține lumii electrice, această priză este înlocuită cu un indicator luminos de încărcare, a cărui grafică formează numărul emblematic „5”, când încărcarea este completă. Tehnologizat, distractiv și practic, acest indicator care vă permite să cunoașteți nivelul de încărcare a bateriei dintr-o privire este un exemplu excelent de interfață accesibilă și umanizată.
Pasajele roților
Pasajele roților măresc silueta lui R5. Ele oferă un caracter compact accentuat și reprezintă un punct de atracție vizuală. Cu o tușă foarte pronunțată, ele consolidează caracterul unic și imediat recognoscibil, amintind de R5 Turbo.
Stopurile
Stopurile verticale încorporează o funcție de lumină care extinde partea laterală a caroseriei. Această caracteristică contribuie la performanța aerodinamică a lui R5 prin prevenirea turbulențelor aerului.
O campanie teaser originală care vizează publicul larg începând cu 1 decembrie
Pentru această lansare cu totul specială, Renault a colaborat cu Publicis Conseil pentru a pune la punct o campanie de teaser care este excepțională nu numai prin formă, ci și ca durata, deoarece se lansează cu trei luni înainte de dezvăluirea oficială.
Tema acestei campanii este: “R5VOLUTION IS BACK”. Când a fost lansat în 1972, într-un context global de criză socială, R5 a propus o schimbare radicală în peisajul auto, o idee revoluționară a mașinii. În 2024, între tranziția energetică, localizarea producției în Franța și nevoia de sobrietate, Renault relansează o nouă revoluție, iar anunțul acestei reveniri iminente va fi afișat pe scară largă în toată Europa.
Campania dezvăluie primele caracteristici iconice ale designului exterior al viitorului vehicul, începând cu logo-ul 5. Acesta va fi disponibil într-o gamă de trei culori, care vor fi găsite și pe modelul de producție: galben, albastru și verde. Veți putea surpinde o imagine a lui Renault 5 E-Tech electric în centrul unui gigantic număr 5, care va fi sărbătorit într-o campanie specială începând cu 1 decembrie 2023.
Vehiculul, ascuns în mare parte, este însoțit sistematic de un cod QR conectat la website-ul renault.fr/R5. Acest site dezvăluie și alte câteva informații despre viitorul vehicul de serie - detalii ilustrate prin cuvintele cheie: R5DESIGNED, R5NERGISED, R5DIGITALISED, R5SOURCEFUL, R5LOCALISED, R5VOLUTION IS RETURN.
Un model emblematic electro-pop
Lung de doar 3,92 m, Renault 5 E-Tech electric este, cu fiecare centimetru, o mașină de oraș. Ideal pentru conducerea urbană, acest model complet electric se simte confortabil și în afara orașului, cu bateria sa de 52 kWh, care îi oferă o autonomie de până la 400 km WLTP. Această baterie va fi prima disponibilă la deschiderea comenzilor. O a doua baterie, de 40 kWh, va deveni disponibilă la o dată ulterioară.
Renault 5 E-Tech electric va fi primul vehicul construit pe noua platformă AmpR Small (fostă CMF-B EV), concepută pentru adevărata plăcere la volan. Suspensia spate multi-link, care se găsește de obicei doar pe vehiculele din segmentele superioare, contribuie la stabilitatea și ținuta de drum excelente.
De asemenea, vor fi disponibile tehnologii foarte avansate. În interiorul vehiculului se află Reno, avatarul oficial al Renault. Acest copilot umanizat, de ultimă generație, va oferi o experiență digitală care introduc pe deplin utilizatorii în lumea Renault, pentru noi experiențe la bord. Echipat cu un încărcător bidirecțional la bord, Renault 5 E-Tech electric va fi primul vehicul de serie care va dispune de tehnologia V2G (vehicle-to-grid). Sprijinită de Mobilize, tehnologia V2G permite Renault 5 E-Tech electric să furnizeze energie rețelei. Această funcție va fi disponibilă mai întâi în Franța și Germania, în 2024, și apoi în Marea Britanie, în 2025 și le va permite posesorilor să economisească bani la încărcare și să-și reducă factura totală de electricitate, vânzând electricitatea înapoi la rețea.
Prețul de pornire al Renault 5 E-Tech electric va fi de aproximativ 25.000 de euro, la egalitate cu modele hibride din segmentul B. Noul vehicul va fi dezvăluit pe 26 februarie, la Salonul Auto Internațional de la Geneva.
Despre Renault
Renault, marcă istorică de mobilitate și pionier al vehiculelor electrice în Europa, a dezvoltat întotdeauna vehicule inovatoare. Prin planul strategic „Renaulution”, Renault s-a angajat într-o transformare ambițioasă, generatoare de valoare, îndreptându-se către o gamă mai competitivă, mai echilibrată și mai electrificată. Ambiția sa este de a întruchipa modernitatea și inovația în tehnologie, energie și servicii de mobilitate în industria auto și nu numai.