Un laborator pe roți în ceea ce privește aerodinamica, tehnologiile și inovația, Renault Filante Record 2025 este conceput pentru a împinge limitele eficienței. În prima jumătate a anului 2025, va urmări să stabilească noi recorduri pentru consumul de energie și autonomie. Își ia "numele dublu" neobișnuit de la doi dintre cei mai emblematici "vânători de recorduri" din istoria Renault: 40 CV des Records și Étoile Filante.
"În acest an centenar în care aniversăm primele recorduri revendicate de 40 CV des Records, conceptul Renault Filante Record 2025 este un tribut direct adus moștenirii mărcii, care a folosit întotdeauna motorsportul și recordurile ca o modalitate de a stimula inovația tehnologică și dezvoltările viitoare."
Sylvia Dos Santos, Head of Naming Strategy, Global Marketing Division, Renault
Étoile Filante, construită pentru viteză
Numele Filante este inspirat de Étoile Filante, monopostul prezentat presei pe 22 iunie 1956 la autodromul Montlhéry de lângă Paris. În septembrie, a stabilit următoarele recorduri de viteză la Bonneville Salt Flats din Statele Unite:
· 306,9 km/h pe un kilometru
· 308,85 km/h pe cinci kilometri
· 307,7 km/h pe o milă
· 280,8 km/h pe cinci mile
Étoile Filante a împrumutat majoritatea componentelor sale aerodinamice, cum ar fi cele două aripioare din spate, din aeronautică. Această excepțională mașină de curse a fost construită în jurul unei turbine ultra-puternice, dezvoltând 270 CP la 28.000 rpm și funcționând cu kerosen. Avea o caroserie tubulară îmbrăcată în poliester, cu o transmisie Transfluide cu o singură treaptă de viteză, care mai târziu va fi adaptată în formă semi-automată pentru Frégate. Pe lângă creșterea notorietății Renault, în special în SUA, Étoile Filante a permis mărcii să facă progrese în studierea manevrabilității și frânării unui vehicul îngust care se deplasează la viteze foarte mari.
"Pe lângă aceste aspecte istorice și tehnice, numele Filante în franceză provine de la verbul "filer", care înseamnă "a învârti, a întinde, a prelungi". În acest fel, reflectă silueta lungă și subțire a conceptului și atenția meticuloasă care a fost acordată fiecărui detaliu al caroseriei sale fin șlefuite. Sinonim cu ușurință, viteză și eficiență, numele Filante amintește și de stelele căzătoare, de spațiu și de aeronautică", explică Sylvia.
40 CV des Records combină viteza cu anduranța
Numele Record se referă la 40 CV des Records, un monopost cu o caroserie aerodinamică, mai îngustă decât 40 CV, modelul emblematic al Renault la acea vreme. 40 CV des Records a stabilit o serie de recorduri de viteză și anduranță în 1925 și 1926. De fapt, data 2025 în componența numelui Renault Filante Record 2025 marchează centenarul acestor recorduri stabilite în 1925.
Pe 11 mai 1925, pe pista Montlhéry, prima versiune – un Type ML cu caroserie deschisă – a stabilit următoarele recorduri, cu inginerii Garfield și Plessier la volan:
· Viteză medie peste 3 ore
· Viteza medie peste 500 km
· Viteza medie de peste 500 de mile
Mașina a continuat să stabilească alte recorduri, dar cel mai mare succes a fost recordul stabilit la proba de 24 de ore de la Montlhéry din 9 iulie 1926 cu Garfield, Plessier și Guillon la volan: 4.167,578 km la o viteză medie de 173,649 km/h.
Pentru acest eveniment, au condus un CV des Records Type NM de 40 cu o caroserie închisă și panouri din piele sintetică peste o structură din lemn și plasă. Sub capotă se afla un motor puternic cu 6 cilindri în linie de peste 9.000 cm3 care dezvolta 150 CP.
Numele Record amintește și de mai puțin cunoscutul Nervasport des Records. Pe 4 și 5 aprilie 1934, acest vehicul a stabilit nu mai puțin de nouă recorduri internaționale și trei recorduri mondiale, inclusiv recordul de 48 de ore pentru 8.037 km parcurși cu o viteză medie de 167,445 km/h.
100 de ani de recorduri și 100 de ani de logo în formă de diamant
"Astăzi, ne revizuim abordarea asupra conceptelor de graniță și de performanță, actualizându-le la vremurile moderne. Cu Renault Filante Record 2025, nu mai vorbim despre recorduri de viteză sau anduranță, ci despre eficiență și greutate redusă, astfel încât să putem regândi viitorul vehiculelor electrice", continuă Sylvia, care dorește să împărtășească o ultimă anecdotă istorică.
"Numele este, de asemenea, o aluzie la identitatea mărcii, care este extrem de importantă pentru noi", spune ea, înainte de a adăuga: "În 1925, Renault a adoptat un logo în formă de diamant pentru a înlocui cercul folosit anterior. 40 CV des Records a fost unul dintre primele vehicule care a prezentat noul logo în formă de diamant." La fel ca recordurile pe care le-am menționat mai devreme, și logo-ul în formă de diamant își sărbătorește centenarul anul acesta. De aceea am integrat anul în numele conceptului.